Юні шепетівчани можуть стати Архімедами та Піфагорами

Вже невдовзі шкільний дзвоник покличе учнівську юнь до Країни знань. Не секрет, що для багатьох школярів через перенасиченість освітянських програм мандри нею бувають доволі обтяжливими. То що треба робити, аби стимулювати школярів до успішного навчання? Про це та інше розповідає дипломований тренер Рівненської школи ментальної арифметики «Indigo Mental Club», відділення котрої невдовзі відкриється в місті Шепетівці, вчителька математики за фахом, випускниця фізико-математичного профілю Славутського обласного ліцею-інтернату Тетяна Додчук.

Шановна Тетяно Василівно, в чому суть ментальної арифметики, котрої Ви навчаєте дітей? В чому полягає різниця між цією та звичайною освітянською методиками?

— Як відомо, ми використовуємо тільки маленьку частину нашого розумового потенціалу. Насправді, людський мозок набагато могутніший за будь-який обчислювальний прилад. Він має унікальну здатність самовдосконалюватися. Ми знаємо, що ліва та права півкулі нашого мозку мають різні характеристики. Ліва, так би мовити, технічна. В ній знаходиться аналітичний центр, який відповідає за логіку. Тоді як права, «художня», творчо й комплексно підходить до будь-якої інформації або справи, відповідаючи за емоції. Японська методика усного рахунку, котру ми впроваджуємо в своїй школі, добре розвиває інтелект, креативність, змушує мозок працювати на повну потужність, синхронізуючи роботу обох півкуль. Суть цієї методики полягає в опануванні нашими учнями японської рахівниці «абакус», яка за своєю конструкцією нагадує звичайну рахівницю. Спочатку дітям потрібно навчитися працювати з нею, перебираючи та рухаючи різнокольорові кісточки. Річ у тому, що діти легше розуміють число, якщо можуть візуалізувати об’єкт. В процесі опанування нашої методики права півкуля головного мозку сприймає числа й передає їх в ліву, котра візуалізує їх і повертає назад правій уже як картинку. Таким чином обидві півкулі працюють синхронно, нейронні зв’язки між ними розвиваються. Відтак, в рази зростає швидкість обчислювання. Так можна без калькулятора оперувати в уяві кільказначними числами, прискорено виконуючи будь-які усні арифметичні дії: додавання, віднімання, множення та ділення. До речі, в Японії цей метод уже давно офіційно запровадили в шкільну програму. А в нас ним користуються з 2013 року — за схваленням Міносвіти України. Вміння візуалізувати об’єкт під час навчання корисне для дитини не тільки в розв’язанні математичних прикладів, але й для стимуляції будь-яких розумових процесів, особливо зміцненні пам’яті, розвитку образного мислення, реакції, концентрації уваги тощо. Наголошу одразу, що наша методика має відповідні сертифікат і ліцензію.

То як проходить навчання?

— Програма навчання в нашій школі розрахована на два роки. Протягом першого дев’ятимісячного періоду діти освоюють теми з курсу додавання та віднімання. Другий, також дев’ятимісячний період, складається з курсу множення та ділення. Цього цілком достатньо для оволодіння цією унікальною методикою прискореного усного рахунку, аби за секунду проводити в уяві складні обчислювання. В подальшому можна розвивати й вдосконалювати набуті знання та навички самостійно.

Які ж технології використовуєте для опанування методикою?

— Звісно, в процесі навчання тренери використовують не тільки специфічні рахівниці. Діє ліцензійована комп’ютерна платформа, котра функціонує як онлайн-тренажер і неабияк сприяє опануванню курсу. Програма має штучний інтелект, автоматично генерує приклади й коригує час для їх розв’язання відповідно до здібностей тієї чи іншої дитини. Якщо комусь важче вирішувати завдання, швидкість уповільнюється, якщо легше — то збільшується. Темп наших тренувань, анімована та інтерактивна програми, цікаві запатентовані підручники, книжки та зошити допомагають дітям вчитися, граючись. Так-так, на заняттях впроваджуємо також і розвиваючі рухливі ігри. А ще вчимо дітей малювати водночас обома руками. Регулярні систематичні вправи на тренажері дозволяють практично на все життя закріпити отримані навички. Заняття в нашій школі відбуваються раз на тиждень, як у вихідні, так і в будні дні. Решту часу дитина використовує для виконання наших домашніх завдань з допомогою будь-яких ґаджетів, що мають доступ до Інтернет-мережі. Система заохочень, що діє в нашій школі, мотивує її відвідувачів до постійних тренувань. Це, зокрема, Всеукраїнський рейтинг учнів ментальної арифметики, а також всілякі конкурси, змагання й олімпіади, у т.ч. й міжнародні. Їх переможці отримують призи, спеціальні відзнаки та цінні подарунки. Приміром, цьогоріч у червні троє хлопців-рівненчан, вихованців нашої школи, стали переможцями Міжнародного престижного конкурсу з ментальної арифметики, що проходив в Туреччині. Двоє з них посіли перші місця в своїх вікових категоріях (10 і 13 років), а наймолодший (8 років) — друге місце.

Як саме опанування цієї методики впливає на подальший інтелектуальний розвиток дітей?

— Учні, навчаючись за звичайною шкільною програмою, паралельно використовують дану методику. Якщо треба розв’язати якийсь математичний приклад вони це зроблять традиційним методом, а потім ментальним перевірять отриманий результат. Зазвичай із завданнями справляються швидше і якісніше за інших, позаяк здатні мислити креативно. Загалом, як показує практика, наші вихованці успішніше навчаються в звичайній школі, краще запам’ятовують матеріали уроків, вірші, правила, стають зібранішими та уважнішими. Їм легше даються іноземні мови, не кажучи вже за точні науки.

Чи існує якісь критерії набору дітей у вашу школу? Коли і де розпочнуться заняття?

— Ми працюємо із будь-якими категоріями дітей. Навіть з дітьми із обмеженими можливостями. Тобто, дітьми-аутистами, або хворими на ДЦП — звісно, за індивідуальним планом. Навчальний рік розпочинається так само, як і в звичайній — у вересні. Заняття проходитимуть на платній основі. Пробні уроки будуть безкоштовними та пройдуть у кінці серпня. Запрошуємо також до співпраці фахівців-педагогів — як працюючих, так і непрацевлаштованих. Методиці викладання навчаємо.

Телефон для довідок

Поділитися посиланням



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Новини партнерів


Читайте у цій рубриці