Обмежувальні дорожні знаки та ваговий контроль — вимагали селяни встановити на щойно відремонтованій дорозі

Вчора, 9 жовтня, у селі Городищі Судилківської ОТГ, що на Хмельниччині, аби вирішити питання зі збереженням нещодавно відремонтованої дороги, обласні посадовці, очільники, депутати та полісмени провели робочу зустріч. Адже селяни, турбуючись про власну безпеку та дітей, вдалися до крайніх заходів — влаштували мирні акції протесту, цілодобове чергування та збори села.

Ремонт та відновлення доріг — одна зі складових покращення добробуту краю. Не менш важливим та навіть нагальним для селян Шепетівщини стали подальші дії зі збереження дорожнього полотна, яке пролягає через все село й має статус «Дорога державного значення Шепетівка — Старокостянтинів». Адже під вантажем великогабаритного транспорту дорога, на ремонт якої люди чекали майже сорок років, може зруйнуватися. Фактично близько 6 мільйонів гривень, як то кажуть, коту під хвіст.

Знищувати дорожнє полотно вантажівки з піском, буряками, зерном почали фактично ще під час ремонту. Адже ніяких відповідних обмежувальних знаків — швидкості та вантажопідйомності — у селі чи на в’їзді нема. Відтак, правоохоронці вплинути на ситуацію в межах своєї компетентності ніяк не можуть. Саме тому мешканці села написали звернення до народних та обласних депутатів, керівників району, ОТГ, начальникам поліції та СБУ, аби допомогли врегулювати ситуацію. Дане питання порушили депутати обласної ради й під час останнього засідання сесії.

Аби розібратися з ситуацією на місці, завітали начальник управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Віталій Дзюба та начальник управління регіонального розвитку та будівництва ОДА Олексій Дьома. До зустрічі долучилися: депутат Хмельницької облради Микола Дячук, заступник голови Судилківської ОТГ Віталій Бузиль, староста села Городище Микола Козіцький, депутат ОТГ Володимир Горбачук, депутати селищної ради, представники облавтодора та помічники депутата Верховної Ради Романа Мацоли.

Найпершим питанням, яке обговорила робоча група, стало встановлення вагових комплексів при в’їзді в село. Отож, в ході зустрічі визначилися із місцем, в якому розмістять пункт зважування автотранспорту.

— Сьогоднішня мета нашого візиту — зробити перевезення безпечними: як пасажирів, так і вантажів, та зберегти ті дороги, які ми маємо на даний момент. Ми обрали місце для майданчика для здійснення габаритно-вагового контролю, який буде збудований найближчим часом, — резюмував начальник управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Віталій Дзюба.

Також встановлять відповідні знаки, які обмежать та навіть заборонять рух населеним пунктом вантажівкам.

Не оминули увагою і місцевий місток, який у будь-який момент може зруйнуватися, оскільки будувався ще в 70-х роках та розрахований на вагу максимум до 20-ти тонн. Це призведе до зупинення руху через село та ізолює від інфраструктури.

— Через село щодня рухаються близько 50 рейсових автобусів як районного, так і обласного значення. Також цим шляхом їдуть і шкільні автобуси, — розповідає Микола Козіцький, староста села Городище.

Під час візиту обстежили міст — гідроспоруду на місцевому ставку, яка теж розрахована на обмежену вагу. Її тривалий час експлуатували, порушуючи норми, тому вона теж знаходиться в аварійному стані.

— Колись тут стояв знак обмежування швидкості, — пригадує один із місцевих депутатів. — Згідно з технічною документацією, вагова припустимість мосту складає 20 тонн.

Поблизу гідроспоруди також встановлять вагові обмеження. Селяни хвилюються, що руйнування мосту призведе до трагічних наслідків: село піде під воду.

— Всі гідроспоруди — це власність місцевих органів самоврядування. В службі місцевих та автомобільних доріг на балансі знаходяться лише дорожнє полотно та основа, — пояснив Олексій Дьома.

Відтак, гроші на реконструкцію мосту самостійно шукатиме об’єднана територіальна громада.

Найболючішим питанням для громади села після ремонту дороги стала безпека руху. Адже тепер по селі водії влаштовують «ралі». Тротуари для пішоходів тут не облаштовано, мешканці бояться за власні життя та найбільше турбуються за дітей, які щодень ідуть дорогою до школи. Особливо небезпечним є відрізок шляху, що нагадує серпантин. Місцеві говорять, що це — другий «тещин язик».

— Встановлення знаків з обмеження швидкості тут надзвичайно важливе. Ми звертаємося в поліцію, але що вони можуть зробити, якщо знаків тут нема? — сказав Микола Дячук. — Цією дорогою важко йти й дорослому, й дитині.

До слова, лише за останніх кілька тижнів тут сталося 3 аварії. Аби оминути відремонтовану дорогу, дітлахи до шкільного закладу добираються через ставок, чагарники та городи.

Отож, робоча група висунула пропозицію, окрім обмежувальних знаків, встановити ще й лежачих поліцейських.

В результаті роботи групи органам самоврядування на місцях обласні посадовці пояснили, як усунути недопрацювання, та надали відповідні роз’яснення.

— Виявлено багато важливих недоліків, які впливають на безпеку перевезень: відсутність інформативних знаків узбіччя. Ми реагуватимемо та готуватимемо відповідні звернення та усуватимемо порушення, які сьогодні бачили, — підсумував Віктор Дзюба.

На завершення зустрічі Віталій Дзюба наголосив, що дане питання триматиме на особистому контролі та вже найближчим часом на дорогу відрядять працівників управління Укртрансбезпеки, які щоденно здійснюватимуть перевірки та фіксуватимуть будь-які порушення.

Нагадаємо, у се­лі Го­ро­ди­щі Су­дил­ківсь­кої ОТГ, що на Хмель­нич­чи­ні, впер­ше за трид­цять ро­ків про­ве­ли ре­монт ді­лян­ки до­ро­ги, яка про­ля­гає че­рез все се­ло й має ста­тус «До­ро­га дер­жавно­го зна­чен­ня Ше­пе­тів­ка—Ста­ро­кос­тянти­нів».

Поділитися посиланням



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Теґи публікації



Вам також може бути цікаво



Новини партнерів


Читайте у цій рубриці