«Виборчі батли»: як відбувалися перегони у Шепетівці протягом 28 років незалежності
Нещодавно у Музеї пропаганди, що у місті Шепетівці, наукові працівники підготували для краян виставку про виборчі перегони, які свого часу відбувалися за всі роки незалежності.
— Експозицію вдалося заповнити не лише агітками, програмами та газетами різних політичних сил, є ще й, так би мовити, сувенірна продукція з різною символікою: календарі, магнітики, пакети, ручки тощо. Дехто з кандидатів вважав, що завдяки останнім можна привернути увагу виборців, — розповіла Марія Юзлова, заступник директора музею.
Кожна політична сила у різний спосіб намагалася впливати на електорат. Якщо уважно проаналізувати, то відразу впадають у вічі агітки, які розраховані на ідейних виборців та любителів дрібничок з партійною символікою.
— Ось ліворуч розміщені матеріали політичної сили, яку очолює відома у політиці жінка. Серед буклетів, пакетів, прапорців впадають у вічі браслети, футболки, кепки, рукавички, шарфи тощо. І це ж явно не все, лиш те, що ми змогли роздобути. Також є в експозиції агітаційні матеріали партій, які готували виключно інформаційну продукцію, тобто, розраховували на електорат, який читає і аналізує, — зауважили в музеї.
Не менш «захопливими» були програми надруковані в політичних газетах і бюлетенях з грандіозними планами та обіцянками, що залишилися забутими після виборів.
— Люди ж мають усвідомлювати, що розрізання стрічок, відкриття майданчиків, концертів за сприяння учасників перегонів, розмаїття агітаційних матеріалів — усе це не від бажання зробити наше життя кращим, — кажуть наукові працівники.
Серед експонатів особливе місце займає й типовий продуктовий набір.
Не кривлячи душею, сміливо зізнаймося, що були і є серед кандидатів такі, що «засівали» електоральне поле. В народі їх назвали «гречкосіями».
— У цьому наборі, як правило, присутня консерви, пляшка соняшникової олії, пакет гречки чи іншої крупи, цукор, борошно.
Не менш цікава історія місцевих виборів упродовж того ж періоду. В рамках цієї експозиції працівники музею спорудили чотирикутну колону, яка з усіх боків заклеєна різними агітками.
— Попри популярне гасло «Йдемо з новими обличчями» ми бачимо, що на прикладі нашого міста це майже одні й ті ж самі люди, які перебігали з партії до партії, — додала Марія Юзлова.
Відвідавши виставку «Виборчі батли» у Музеї пропаганди, можна пригадати все: як змінювалися кандидати, обранці, кольори, гасла, партії, що обіцяли перед виборами та забували обіцяне після них…
Якщо мені не змінює пам`ять, після Грищук, музей очолила якась сварогівська маріонетка. Цікаво, чи відобразили вони це у своїй експозиції? І взагалі, чіпляти у експонати матеріали з поточної кампанії — верх несмаку та не професійності.
В Шепетівці та районі за останні часи правління цих створінь, які і тепер рвуться до корита,перестали працювати майже всі підприємства:м’ясокомбінат,маслозавод,металовироби,культиваторний,Лепсе,кірпічний…Таке враження,що якби могли,то розібрали б і колії,щоб залізничної станції,вагонного та локомотивного депо не існувало! Шепетівка поступово перетворюється в “болото”!!!
Д***ли ,хто ці ваші фантікі прибирати буде