Водій автобуса «Шепетівка-Чотирбоки» відмовився везти літню пані

Водій автобуса «Шепетівка-Чотирбоки» відмовився везти літню пані

Прикра та неприємна подія сталася після опівдня 27 січня на автостанції міста Шепетівки. 72-річна пенсіонерка придбала пільговий квиток у касі автостанції ТОВ «Хмельницьктранс», що розташована у місті Шепетівці (Автовокзал), сплативши за нього лише відповідний збір — 3,50 грн.

Проте водій автобуса відмовився везти жінку за цим проїзним документом, пояснивши, що має відповідну вказівку від перевізника. Пенсіонерку з автобуса водій вигнав, а квитка в касі не прийняли.

— Ситуація мене дуже засмутила. Я вважаю, що було порушено мої права. Я звернулася в касу, аби здати пільговий квиток, так як я не могла ним скористатися через відмову водія рейсового автобуса. Допоки я ходила з цього приводу до начальника автостанції, автобус поїхав. Квиток вони не прийняли. Тоді я спитала чому ж мені його продали, якщо ним неможливо скористатися. Мені пояснили, що Верховна Рада України пільгових квитків та відповідно перевезень для таких категорій громадян не скасувала, тому не продати цей квиток мені вони не мали підстав. Справа навіть не в грошах, а в приниженні, якого зазнають пенсіонери, аби скористатися своїм правом на проїзд. Я переконана, що така ситуація склалася не зі мною однією. Щоб пенсіонери не зазнавали такого приниження, як на мене, нехай монетизують ті пільги і я матиму змогу купити повний квиток, — каже пані Віра.

Водій автобуса «Шепетівка-Чотирбоки» відмовився везти літню пані

Щоб прокоментувати цю ситуацію з правової точки зору редакція «День за днем» звернулася до заступника начальника відділу правопросвітництва та надання безоплатної вторинної правової допомоги Шепетівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Юлії Школьнік. Ось, що вона розповіла:

— Постановою Кабінету Міністрів від 17 травня 1993 року № 354 «Про безоплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування» передбачено право пенсіонерів за віком на безоплатний проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування та на приміських маршрутах. Також, встановлено, що право на безкоштовний проїзд пенсіонерам надається за наявності посвідчення встановленого зразка чи довідки, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду — електронного квитка, який зареєстрований у зазначеній системі і видається на безоплатній основі. Тобто, цією постановою гарантовано право даної категорії пільговиків на безоплатний проїзд.

Також Юлія Школьнік зазначила, що відповідно до статті 37 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільному перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом.

Жодним нормативним документом не передбачено такої підстави відмови в пільговому перевезенні, як відсутність у перевізника договору і відповідного замовлення. Якщо дійсно договір та державне замовлення відсутні саме з вини органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, то перевізник має право звертатись до суду з регресною вимогою щодо відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій громадян.

Крім того, підпунктом 10, пункту 145 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ від 18.02.1997 № 176 в редакції постанови від 17.03.2018, передбачений обов’язок автомобільного перевізника здійснювати перевезення пасажирів з квитками і пасажирів, яким згідно із законодавством надано пільги щодо плати за проїзд.

Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ст. 133–1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, безпідставна відмова від передбаченого законом пільгового перевезення громадян тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Справи про адміністративне правопорушення щодо безпідставної відмови від передбаченого законом пільгового перевезення громадян розглядаються органами автомобільного транспорту.

Прокоментувати ситуацію отримав нагоду і перевізник на приміському автобусному маршруті «Шепетівка-Чотирбоки» директор «АТП 16807» Руслан Савчук.

В телефонній розмові чоловік пояснив:

— Справа в тому, що 31 грудня 2019 року закінчився відповідний договір для зазначеного маршруту на відшкодування виплат за пільгові перевезення. Райдержадміністрація не укладає новий договір, бо Ленковецька ОТГ не виділяє кошти на відшкодування пільгових перевезень. Борг за 2019 рік становить близько 90 тисяч гривень.

Принагідно поцікавилися у перевізника чи має він повноваження у такій ситуації відмовити пільговику на проїзд?

— Звісно, такого права я не маю. Платять чи не платять за проїзд — це одна справа. Але у перевізника має бути насамперед договір на відшкодування пільгових перевезень, — висловив свою позицію Руслан Савчук.

Натомість у Шепетівському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги запевняють, що у випадку безпідставної відмови від пільгового перевезення, громадяни можуть звертатись до фахівців центру за адресою:

  • м. Шепетівка, вул. Героїв Небесної Сотні, 44

та за телефоном:

  • (03840) 4-00-15.
Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів


19 коментарів до статті «Водій автобуса «Шепетівка-Чотирбоки» відмовився везти літню пані»

  1. гандон

  2. Руслан Турсунов коментує:

    Не розумію такого відношення до людей похилого віку.
    Мабуть потрібно зробити так, аби той водій возив бабусю цілий рік безкоштовно.

  3. Тарас Сокирко коментує:

    Та бля@ь хто вже коли “навчить” цих осіб вести себе чемно по відношенню до літніх людей,ветеранів наших,вагітних,хворих???? Нікого почуття совісті та моралі !!

  4. Oksana Vlasova коментує:

    А усе відбуваеться тому що одну людину гноблять у кого проблема, а усі остальні як гамна понаїдалися мовчать (не дай боже щось сказати (а що люди скажуть)). Нема такого щоб можливо молодші розумніші не довели ситуацію до такого. Поліцію можна викликати, діжурного по станції.
    А якщо б з людиною щось сталося, то б вина була на усіх пасажирах, не лише на водійові.
    Люди коли ви станете людьми?

  5. Инна Чижинська коментує:

    Таку тварь звільнити тра

  6. Есаян Сергей коментує:

    Чомусь саме з цим перевізником постійно якісь проблеми. Невже керівництво нашого міста не може знайти нормального перевізника з нормальним транспортом і нормальним відношенням до людей. Якщо в нашому місті таких немає, то ж є сусідні міста, підприємців яких можна сюди запросити.

  7. Юля Таргоний коментує:

    Бабусі 72 роки….Невже в водія зовсім совісті немає.І поваги до людей похилого віку зовсім немає…

  8. Я погоджуюсь з попередніми твердженнями щодо водія, та дивує відношення інших пасажирів. Невже вони не змогли допомогти старенький і оплатити їй проїзд?

  9. Rayisa Vilbitska коментує:

    STARIST TO NASHE MAIBYTNIE !!!!TREBA PAMIATATU VCIM !!!!PRAVULNO PUSHE TYT ODNA OSOBA !!!!LYUDU,KOLU VU STANETE LYUDMU ?????

  10. Rayisa Vilbitska коментує:

    Dyze Prukro i shkoda cyu pencionerky !!!!

  11. Faina Farmahey коментує:

    То не люди

  12. Andriy Palamarchuk коментує:

    А все тому що пільги мають бути монетизовані. Наплодили законів і постанов пільги, а фінансування під них них не виділили.

  13. Хочу запитати,а навіщо продавали цей квиток, знаючи,що ним неможливо скористатись? А ті (люди),які були присутні при цьому,?

  14. Юля Мосійчук коментує:

    Це не тільки на цьому маршруті а на інших також таке робиться, ще хуже.

  15. А може Ленковецька об’єднана територіальна громада почне думати трохи за людей…Закони придумали а фінансування не має.

  16. Marina Tivikova коментує:

    Колись також була свiдком, як водiй розкричався до такоi’ старенькоi’ бабусi, яка ледь на ногах стояла, щоб платила за проi’зд, вiн навiть зупинився, всi як правило мовчали, я хотiла заплатити, але це падло за кермом вiдмовилось взяти в мене грошi, сказавши, хай стара за себе сама платить, то вiн пошкудував про своi’ слова😱😱😱 але я все таки заплатила, ми поi’хал, а бабуся виняла грошii хотiла вiддати менi, як згадаю той страх в i’i’ очах, аж серце кров’ю обливается. Напевно такi водii’ думать, що i’х старiсть мине🤷‍♀️ Чому такi жорстокi люди нас оточують((((

  17. А якби йому так? Не літо- холодно! Жалко бабусю.За ті гроші він не помер би, а в бабусі серце щеміло.Скільки їй там осталось…Люди злі.В нього теж мама є чи була.

  18. Тамара Тюрина коментує:

    Цікаво чому в інших містах України проїзд пенсіонерам безоплатний, а у нас їздить якийсь один пільговий, якого треба чекати годинами, та ще й не влізеш іноді, як нарешті дочекаєшся…хіба пенсіонери України не всі мають таку льготу? Чи з пенсій заздалегідь не вираховують на такі послуги?То чому?

  19. Бидло


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності

Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Пільговики у Хмельницькому їздитимуть за електронним квитком
На Шепетівщині внаслідок пожежі травмувалася пенсіонерка
На водія, який забруднив дорожнє покриття, полісмени склали протокол
На Хмельниччині легковик не розминувся з маршруткою: є травмовані
ДТП трирічної давнини: у Славуті суд визнав винним водія, який був п’яним
У грудні понад 340 тисячам мешканцям Хмельниччини провели перерахунок пенсій

Читайте у цій рубриці



У Шепетівці біля Музею пропаганди дітлахи влаштували катання з гірки
У Нетішині поліцію очолив майор
У Шепетівському районі визначили місця, де можна зігрітися тільки вдень
В одному з відділів Шепетівського райуправління поліції призначили начальника
Шепетівські комунальники третю добу розчищають та посипають дороги
У Нетішині власники закладів громадського харчування шукали підтримки у влади