Чи можна видалити свої дані з бази мікрофінансової компанії?

Чи можна видалити свої дані з бази мікрофінансової компанії?

Нав’язливі дзвінки та повідомлення від МФО — з ними стикаються навіть ті, хто ніколи не оформлював кредити готівкою онлайн та взагалі ніякого стосунку до них не має. Найчастіше це реклама: пропозиція швидко отримати гроші на вигідних умовах. Хоча не завжди ці умови врешті-решт є вигідними. Також такі дзвінки можуть містити прохання повернути кредит, навіть якщо він не ваш. Рідше зміст та стиль повідомлення має приховану загрозу про передачу справи боржника до прокуратури чи суду.

Рекламні та інформаційні дзвінки дратують та відволікають, але позбавитись їх не завжди просто. Чи є законні шляхи захистити себе від нав’язливої уваги МФО та чи можна видалити свої контакти з бази даних?

Дзвінки-пропозиції оформити кредит готівкою онлайн

Звертаючись до МФО, клієнт мусить залишити свій номер телефону. Або у відповідному полі у формі на сайті, або для зворотного зв’язку. Навіть якщо мікропозику не було оформлено, телефон потрапляє до бази даних компанії та працівники використовують його. Найбільш розповсюджені приводи:

  • запропонувати оформлення кредиту;
  • розповісти про акції чи нові умови кредитування;
  • зацікавити новими продуктами чи послугами.

Такі дзвінки не завжди доречні: вони надходять у робочий час або ввечері, а інколи з такою частотою, що викликають роздратування. Якщо просто заблокувати номер, дзвінки почнуть надходити з інших номерів. То є декілька варіантів.

  • Під час такого дзвінка вислухайте пропозицію до кінця, скажіть своє чітке та впевнене «ні», підкріпивши відмову аргументами.
  • Зв’яжіться зі службою підтримки МФО (гаряча лінія) та попросіть видалити ваш номер з бази.
  • Надішліть прохання видалити ваш телефону в електронному листі.

Якщо дзвінки не припиняються, зверніться до МФО у формі письмової заяви. Написати її можна у вільній формі, але обов’язково з проханням звільнити вас від реклами та видалити номер із бази, сповістити вас про це, а також вказати:

  • джерело, звідки були отримані дані;
  • чи передавалися вони третім особам;
  • якщо так, то кому саме.

Заяву підготуйте у двох екземплярах: для себе та для МФО. Якщо у вашому місті є відділення, краще вручити документ особисто. На вашому екземплярі вимагайте поставити дату прийому, посаду та ПІБ особи, що її прийняла, підпис і печатку організації.

SMS та повідомлення на електронну адресу

Окрім дзвінків МФО нагадує про своє існування через повідомлення на мобільні телефони, вайбер, на електронну пошту. Текст таких повідомлень рекламний. Рідше це вимоги щодо повернення кредиту. Відмовитися від такої розсилки можна, сповістивши про це компанію зручним способом — у телефонному режимі чи написавши листа на електронну адресу. Якщо МФО ігнорує прохання та продовжує засмічувати пам’ять телефону та електронну скриньку, напишіть заяву (алгоритм дії наведений вище).

Щодо електронної пошти, розгляньте варіант відписки від розсилок. Така функція є у кожному отриманому листі. Достатньо натиснути на кнопку «відписатися» та вказати причину відмови. Після цього листи вже не будуть надходити на вашу скриньку.

Ще один варіант — занести електронну адресу, з якої надходить небажана пошта, до спаму через спам-фільтр.

Щодо чужого боргу

Іноді українців турбують з проханням передати інформацію боржнику, навіть якщо ніякого стосунку до цієї людини немає. Телефон може потрапити до бази МФО або колекторської фірми випадково або може бути вказаний як другий контактний під час оформлення позики. Адже кредитори не завжди перевіряють такі номери. Домовитися з колекторами нелегко: навіть після пояснення ситуації вони все одно наполегливо телефонують та пишуть. Отже, аби видалити номер з бази необхідно:

  • під час чергового дзвінка дізнатися назву компанії, що видала кредит, ПІБ боржника, номер та суму договору;
  • отримавши дані, зверніться до МФО, що видала кредит, особисто чи в письмовій формі, поясніть ситуацію та наполегливо попросіть видалити ваш номер;
  • якщо дзвінки не припинилися, направте в організацію письмову претензію рекомендованим листом.

Ви завжди можете звернутися до правоохоронних органів: доказом неправомірних дій зі сторони МФО чи колекторів будуть повідомлення та записані розмови.

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності

Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



У Шепетівці проаналізували, які злочини найчастіше вчиняють містяни
У Славуті взялися навчити пенсіонерів сплачувати за комунальні послуги онлайн
У Хмельницькому центрі БВПД розповіли, що робити, коли виплачувати кредит в повному обсязі не під силу
Десятки державних послуг у смартфоні. Що зробило Мінцифри за рік?
Полісмени Хмельниччини проведуть онлайн-лекцію «Твоя безпека у віртуальному світі»

Читайте у цій рубриці



Шепетівський водоканал дав поради, як економити воду
Бездоганне чоловіче гоління з приладами Braun
Що таке сідловий тягач, і як він облаштований?
Що таке повітродувки і в чому їх особливості?
Обладнання гастрономічних закладів — професійні посудомийні машини
Особливості гуртової торгівлі мобільними пристроями