Шепетівчанин Юрій Фомічов вже 2 роки навчає майбутніх водіїв
Щорічно в Україні в останню неділю жовтня відзначають своє професійне свято автомобілісти — ті, хто так чи інакше пов’язав власне життя із дорогою. Їх праця — нелегка та дуже часто втомлива, тому що дорога потребує постійного контролю та неабиякої пильності з боку водія. Однак, ще важча така праця у тих, хто навчає майбутніх водіїв — інструкторів. Ці люди несуть відповідальність та навантаження вдвічі більше, бо ж відповідають не лише за власну безпеку, а й за довіреного їм учня. Адже інколи їзда стає мало не екстремальною, враховуючи відсутність нормального дорожнього покриття у Шепетівці, та відсутність люків на деяких ділянках дороги.
До числа тих, кому праця автомобіліста припала до душі, належить і інструктор автошколи Юрій Фомічов — молодий, але досвідчений спеціаліст. Він вже понад 2 роки навчає новачків керувати автомобілем.
Юрій інструктором став із «подачі» друга.
— Думав, спробую, попрацюю певний період часу і піду далі своєю дорогою, — пригадує наставник.
Втім, як то кажуть, не так сталося, як гадалося. Робота сподобалася та навіть захопила чоловіка.
— Мені подобається навчати людей, а потім бачити їх в якості професійних водіїв на дорогах. Це — найвища нагорода для мене, як для вчителя, — розповідає Юрій.
Замовити цифровий друк тут можна в поліграфії printme
Однак, аби навчити початківця, інструктору потрібно бути не лише наставником, а й хорошим психологом. Важливо знайти підхід до кожного, аби в подальшому не відбити в нього бажання навчатися.
— Якщо знайдеш цей підхід, то лише тоді можна чогось навчити. А це, вважай, половина справи зроблена. Від того, наскільки тебе чують та виконують вказівки й поради, залежить успіх кожного вихованця у подальшому.
Не менш вагомою складовою досягнень є бажання майбутнього водія стати асом у цій справі.
Визначити, наскільки комфортно та легко буде працювати з тим чи іншим учнем, можна з першого заняття.
До слова, наразі Юрій не ділить своїх підшефних за гендерною ознакою.
— Коли я йшов працювати в автошколу, я думав, що легше навчити чоловіків, — пригадує співрозмовник. — Однак, із часом цей міф розвіяв: є чоловіки, які легко піддаються навчанню, і є жінки, які також вчаться без особливих труднощів.
Проте наразі 90 % потенційних водіїв — жінки. Робочий день інструктора триває 8 годин. При щільному графіку занять навчальний автомобіль наїжджає 200–240 км. Рухаються навчальні автівки згідно з затвердженим маршрутом графіку водіння.
Хоча навчання керуванню автомобілем — річ серйозна, але і тут трапляються курйозні та смішні ситуації. Звісно, найчастіша помилка, це коли учні плутають педалі «газ» і «гальма». Однак, на цьому все не завершується.
— Буває, студент сідає з кермо, а я йому говорю, що потрібно накрутити кермо до упору, приміром, вправо чи вліво. А студент відповідає: «руль кінчився», — додає на завершення Юрій.
Молодец так держать