Шепетівчанин оплатив посилку, всередині якої виявилася пуста баночка
Телефонний дзвінок від компанії «Подарунок Сервіс» надійшов абоненту 6 травня. У слухавці повідомили, що в Шепетівку прямує посилка. Однак, що в ній, ніхто не пояснив. Оскільки телефонували в день народження, то чоловік подумав, що хтось зі знайомих так його привітав.
Вже через кілька днів чоловіку надійшло повідомлення з «Укрпошти», що його очікує пакунок.
— Оператор виніс посилку та назвав суму, яку потрібно було віддати за неї, — розповідає шепетівчанин. — Я здивувався, що потрібно здійснити оплату, оскільки зазвичай друзі чи знайомі доставку оплачували.
Сума, яку варто сплатити, була символічною: 100 гривень. Ще майже 30 гривень становили послуги оператора поштового зв’язку. Відкривати упаковку можна лише після оплати. У чоловіка відразу закралася підозра: він нічого не замовляв. Однак, прізвище відправника здалося знайомим, тому цікавість все ж взяла верх.
Відкрити посилку отримувач вирішив вдома, аби не зіпсувати собі сюрприз. А він і справді був… У невеличкій коробці 9×21 см знаходилася пуста баночка з-під дитячого харчування — Bebivita броколі з 4 місяців, — до того ж, не зовсім презентабельного вигляду із пошкодженою етикеткою.
Вже після отриманого «подарунка» чоловік помітив на наклейці номер мобільного телефону та адресу відправника.
— Коли набрав, то почув голос оператора, який повідомив, що номер невірно набраний, — додав шепетівчанин. — Також перевірив і адресу, зазначену на коробці. Це — вказаний номер житлового комплексу в Києві. Мене занепокоїла не втрата 100 гривень, а звідки у дарувальника є всі мої особисті дані: адреса, дата народження, номер мобільного телефону?
На «Укрпошті» кажуть, що таких інцидентів у них ще не виникало. Натомість, пояснюють, що одержувач завжди має право відмовитися від отримання посилки, заповнивши у відділенні відповідну форму:
— Адресат може відмовитись від одержання поштового відправлення (поштового переказу) про що на поштовому відправленні або повідомленні про надходження проставляється відповідна відмітка «від одержання відмовляюсь», яка засвідчується підписом.
У випадку, якщо ж отримувач вирішить взагалі не прийти за відправленням, його зберігають відповідно до терміну, а потім надсилають відправнику.
— Термін зберігання поштових відправлень становить один місяць з дня їх надходження. За письмовою заявою відправника або адресата (одержувача) термін зберігання може бути продовжений до двох місяців. Також термін зберігання поштових відправлень може визначатися умовами договорів, укладеними з корпоративними клієнтами, — кажуть у відділенні «Укрпошти».
Цікаво, що в Україні відправник може надсилати посилки вже запакованими, їх ніхто не перевірятиме. Єдине, в такому випадку він повинен зазначити, що заборонених вкладень у коробці нема. Перевірку в присутності операторів поштового зв’язку проходять лише речі, які відправляють за кордон.
Полісмени ж, в свою чергу, зазначають, що в таких діях відправника складу злочину, зокрема, шахрайства, нема. Адже на коробці відсутній опис про те, що ж там всередині за подарунок. Можливо, якраз банка і була ним… До того ж, отримувач сам добровільно сплатив кошти.
— Якби, до прикладу, вам надсилали телефон, а ви отримали баночку, тоді можна було б говорити про шахрайство, — пояснюють правоохоронці.
Відтак, наголошують:
— З обачністю ставтеся до відправлень, які ви не замовляли, та до тих, які вам надсилають невідомі особи. Адже шахраї щоразу вигадують все нові схеми, а довірливі жителі, постійно потрапляють у їх тенета.
Залишити відповідь