П’ять причин, через які вам можуть не дати онлайн-кредит
Мікрокредити (онлайн-кредити або мікропозики) — вид короткострокових споживчих позик, що відрізняється від традиційних банківських розміром відсоткової ставки, яка нараховується у день, та сумою кредиту, що зазвичай значно менша.
Отримання банківського кредиту в наш час — справа непроста. Основна причина — складність офіційного працевлаштування. Частка державного сектору щороку скорочується. Все більше людей від’їжджає за кордон на заробітки або працює у приватних осіб чи ФОПів, які виплачують заробітну плату у «конвертах». Отримати офіційну довідку про доходи в подібних ситуаціях неможливо, а без цього документа не можна отримати банківський онлайн-кредит.
Близько десяти років тому на фінансово-кредитному ринку з’явився новий гравець — МФО. Він кредитує населення на лояльніших умовах, аніж банківські установи. МФО швидко здобули популярність і затребуваність серед простих людей, яким часто потрібна невелика сума грошей.
Для отримання кредиту в таких організаціях досить пред’явити український паспорт та ідентифікаційний код. Якщо позика оформлюється в онлайн-режимі, то позичальнику потрібна банківська карта, мобільний телефон та електронна пошта. Надіслані в сервіс заявки проходять електронний скоринг, а система визначає доцільність кредитування позичальника. Близько 90 % надісланих заявок схвалюється (в банках схвалення отримують менше половини заявок), проте на 10 % очікує відмова.
З яких причин МФО може відмовити в кредитуванні?
Як уже говорилося раніше, кожна МФО перевіряє надіслану заявку на відповідність певним вимогам, які різняться залежно від конкретного сервісу. Скорингова система певної МФО має особливі налаштування. Тому, отримавши відмову в одній компанії, варто звернутися до іншої. Та є загальні причини, через які вам можуть відмовити в отриманні грошової позики:
- наявність незакритих або прострочених кредитів;
- погана кредитна історія;
- негативні відносини з позичальником при видачі попередніх кредитів;
- вік;
- помилки в заявці.
Залежно від основної причини відмови, позичальник може звернутися в іншу МФО або виправити становище, якщо це можливо. Наприклад, якщо клієнт помилився при заповненні анкети, він може скоригувати дані і подати нову заявку. Якщо ж у нього погана кредитна історія або є незакриті борги, то тут виправити ситуацію важче. За наявності незакритих кредитів їх треба буде повернути, а от швидко виправити погану кредитну історію не вийде.
Що робити, якщо мікрофінансова організація відмовила в позиці?
Оскільки рішення про видачу онлайн кредиту приймає скорингова система МФО, налаштована унікальним чином, то у випадку відмови має сенс подати заявку в інший сервіс. Однак якщо у клієнта дуже погана історія, то отримати кредит буває непросто. У такій ситуації слід зробити певні кроки для покращення своєї кредитної історії.
Якщо позичальник нікуди не поспішає, то він може нічого не робити, просто протягом наступних п’яти-десяти років не брати нових кредитів, і його кредитна історія має обнулитися. Та не забувайте, що фінансово-кредитні організації підозріло відносяться до «чистої» кредитної історії. Тому найліпший варіант виправлення такої ситуації — взяття кредитів і своєчасне їх погашення. Для цього якнайкраще підходять саме мікрокредити, адже з точки зору бюро кредитних історій, кращий позичальник той, хто бере та віддає частіше, а не більше. І обирайте сервіси, де є пролонгація договору.