Десятки державних послуг у смартфоні. Що зробило Мінцифри за рік?

Торік в Україні з’явилось Міністерство цифрової трансформації. Метою нового відомства проголосили оцифрування документів та переведення державних послуг в онлайн. Через рік Мінцифри підбило підсумки того, що вже вдалося зробити. Під час «Дія. Саміту» 5 жовтня відомство презентувало чинні і нові онлайн-послуги. Про головні цифри та перемоги цього року розповідає Центр громадського моніторингу та контролю.

Підсумки роботи за рік

Найперше, чим може похвалитись міністерство, — це цифрові документи. Цього року для українців стали доступні 6 цифрових документів: ID-картка, біометричний паспорт, водійське посвідчення, техпаспорт, страховий поліс і студентський квиток. За словами міністра Михайла Федорова, Україна стала першою країною в світі, яка запустила цифрові паспорти, і четвертою країною в Європі, яка оцифрувала водійські посвідчення. Усі документи доступні у мобільному додатку «Дія». Загалом за півроку роботи застосунком скористались понад п’ять мільйонів українців.

Ще два мільйони україніців користувались порталом «Дія», який містить усі 27 електронних послуг, які сьогодні пропонує держава. Зокрема, за цей рік понад 100 тисяч українців скористались послугами порталу з реєстрації або закриття ФОП.

Ще один напрямок роботи — це цифрова освіта. Наразі на порталі доступні 32 освітні серіали, які мають навчити українців базовим цифровим навичкам. Загалом за ними навчається понад 300 тисяч людей.

У Мінцифри кажуть, результат їхньої роботи це не тільки зручність для людей, а й боротьба з корупцією. За їхніми підрахунками, запроваджені електронні послуги заощадили державі 495 млн грн, загальний антикорупційний ефект сягає 841 млн гривень.

Презентація нових продуктів

Разом із підсумками роботи в рамках «Дія. Саміту» презентували низку нових сервісів як на порталі, так і в додатку, який отримав назву «Дія 2.0». Так, з 5 жовтня на порталі з’явилися три нові послуги. Відтепер за 30 хвилин онлайн можна відкрити товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Заступник міністра цифровий трансформації Валерія Іонан зауважує: «Реєстрація ТОВ онлайн — найшвидша реєстрація бізнесу у світі. Тепер не потрібно буде нікуди йти та витрачати час на збір документів — подання заяви онлайн на порталі «Дія» забере 30 хвилин замість 20 годин. Мінцифри кардинально змінило підхід до реєстрації ТОВ: оновлена форма та одна заява на все».

Доступнішим став сервіс «єМалятко». З 1 січня цю послугу можна було оформити у пологовому будинку або ЦНАПі. Тепер отримати 9 послуг, пов’язаних із народженням дитини, можна онлайн. Потрібно лише заповнивши заявку у «Дії». На порталі також тепер можна зареєструвати місця проживання дитини від 14 років. Наразі ця послуга доступна у Києві та Харкові, але поступово буде запущена по всій Україні.

Ще одна новація — будівельні послуги, а саме: можливість розпочати та завершити будівництво об’єктів онлайн. Послуги автоматичні і не потребують втручання чиновників. За словами першого заступника міністра цифрової трансформації Олексія Вискуба, ця послуга стане у нагоді для розвитку невеликого бізнесу: «Електронні послуги поки охоплюють лише клас наслідків СС1. Це невелике будівництво. Це приватне будівництво, будівництво для малого та середнього бізнесу».

В оновленому додатку «Дія» з’явились нові документи: свідоцтво про народження дитини, довідка внутрішньо переміщеної особи, податковий номер. Із послуг до застосунку додались: сплата штрафів ПДР та боргів виконавчих проваджень. Відтепер у додатку можна перевірити інформацію про порушення та одразу сплатити через онлайн-банкінг.

Одне з головних оновлень «Дії 2.0» — це можливість поділитися цифровою копією документа з поштою чи банком. Це значно спростить отримання банківських або поштових послуг, заселення у готель та сотні інших життєвих ситуацій. Також в оновленні з’явилася можливість поділитися технічним паспортом на авто із іншою людиною.

Щоб скористатися новими послугами у смартфоні, потрібно оновити застосунок «Дія» до останньої версії.

Майбутнє без паперу

На саміті «Дії» відбулась ще одна важлива подія. Президент Володимир Зеленський анонсував: з наступного року державні органи не матимуть права вимагати в українців паперові документи.

— 2021 рік стане початком входження країни у режим paperless. Тобто — жодних паперів. Це стосується всіх державних органів виконавчої влади, і що найважливіше — жодна державна установа не зможе вимагати від українців жодних довідок, витягів чи інших нескінченних папірців, необхідних для отримання тих чи інших державних послуг, — заявив глава держави.

Відповідні законопроєкти будуть подавати до парламенту, а Мінцифри допомагатиме всім установам створити необхідну інфраструктуру. На думку міністра Федорова, відмова від паперових документів змусить державу швидше трансформуватись та рухатися в бік цифровізації.

— Я вважаю, що це той крок, який дасть змогу нам зробити революційний стрибок. Україна вже створює продукти № 1 у світі. І якщо ми пройдемо цей шлях, а ми його пройдемо, Україна в наступні два роки стане найбільш диджиталізованою країною, першим номером у світі з точки зору цифрової трансформації, — заявив очільник міністерства.

Експерти погоджуються, що відмова від паперу не просто спростить більшість процедур, а й заохотить людей частіше користуватись цифровими сервісами, навчатись, працювати та розвивати бізнес онлайн. Тож у Мінцифри великі плани. За 5 років у «цифру» мають перейти всі державні послуги, а паспорт у смартфоні перестане дивувати і перетвориться на буденну річ.

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності


Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Читайте у цій рубриці