За несвоєчасну реєстрацію народження дитини — штраф

Державна реєстрація народження проводиться за письмовою заявою батьків чи одного з них за місцем її народження або за місцем проживання батьків. У разі неможливості батьків зареєструвати народження дитини державна реєстрація проводиться за заявою родичів, інших осіб, уповноваженого представника закладу охорони здоров’я, в якому народилася дитина або в якому на цей час вона перебуває. Про це повідомляє Шепетівський міськрайонний відділ ДРАЦС на своїй сторінці у фейсбуці.

Одночасно з заявою про державну реєстрацію народження подаються:

  • медичне свідоцтво про народження(форма № 103/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.08.2006 № 545) що видається закладами охорони здоров’я, де приймаються пологи;
  • паспорти або паспортні документи, що посвідчують особи батьків (одного з них). Якщо документ, що посвідчує особу одного з батьків, з поважних причин не може бути пред’явлений, то орган державної реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити в державній реєстрації народження дитини. Відомості про другого з батьків у цьому разі зазначаються на підставі свідоцтва про шлюб;
  • паспорт або паспортний документ, що посвідчує особу заявника, у разі, якщо державна реєстрація народження проводиться не батьками, а іншою особою;
  • документ, який є підставою для внесення відомостей про батька дитини (свідоцтво про шлюб, заява матері, спільна заява матері та батька дитини).

Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками дитини тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до послуг щодо державної реєстрації народження дитини, на виконання наказу Міністерства юстиції України від 26.08.2015 № 1593/5 «Деякі питання організації роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану, пов’язаної з державною реєстрацією народження дитини», Шепетівським міськрайонним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області, безпосередньо в медичному закладі пологового відділення Шепетівської центральної районної лікарні, де приймаються пологи, запроваджено прийняття працівниками відділу документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини, та видача свідоцтв про народження дітей.

З цього питання працівниками відділу державної реєстрації актів цивільного стану здійснюється виїзний прийом громадян безпосередньо у закладі охорони здоров’я, де приймаються пологи.
Суть заходу полягає у можливості отримання свідоцтва про народження дитини ще до виписки з пологового будинку.

Відтепер завдяки проведення державної реєстрації народження дитини та видачі свідоцтв про народження дітей безпосередньо у медичних закладах, де приймаються пологи, батьки мають можливість отримати найперший документ своїх немовлят — свідоцтво про народження, не витрачаючи зайвого часу на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану. В 2019 році працівниками відділу вручено 407 свідоцтв про народження безпосередньо в пологовому відділенні Шепетівської центральної районної лікарні, що складає 85 % від загальної кількості складених актових записів про народження.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10 грудня 2015 року № 888-VІІІ внесено зміни до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (далі — Закон). Зокрема статтею 6 Закону передбачено, що за бажанням батьків чи одного з них документи, передбачені цією статтею для реєстрації місця проживання дитини, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.

Встановлено перелік необхідних документів для проведення такої реєстрації:

  • письмова заява встановленого зразка;
  • свідоцтво про народження;
  • квитанція про сплату адміністративного збору в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (13 грн 60 коп.) — у разі звернення особи протягом встановленого Законом строку, та у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (40 грн 80 коп.) — у разі звернення особи з порушенням встановленого Законом строку, згідно статті 11–1. (відповідно до Закону батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження);
  • документ, що посвідчує особу представника (одного з батьків).

Проводиться реєстрація місця проживання дитини за місцем проживання її батьків. У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами, місце проживання дитини реєструється за місцем проживання одного з батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву.

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності


Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Безоплатна правова допомога

Читайте у цій рубриці