Вчені підрахували кількість тиранозаврів, які мешкали за 2 млн років існування на Землі

Перепис населення — це досить дороге заняття, яке потребує залучення великої кількості трудового ресурсу. Не менш складніше оцінювати кількість істот, які мешкали мільйони років тому.

Проте, нещодавно такі підрахунки були зроблені й тепер раптом вас хтось на вулиці підступно запитає: «Скільки представників виду Tyrannosaurus rex топтало колись стежки на нашій планеті?», то можна більш-менш сміливо давати відповідь, що 2,5 мільярда за два мільйони років існування виду. Саме таку оцінку дає нова стаття, яка побачила світ у журналі Science (Marshall, C. R. et al. Science 372, 284–287 (2021)).

Палеонтологи під керівництвом Чарльза Маршала з Каліфорнійського університету в Берклі використовували методи популяційних біологів для оцінки параметрів щільності та чисельності популяції тиранозаврів упродовж пізнього крейдового періоду.

Для цього вчені скористалися законом Дамута, відповідно до якого середня щільність популяції виду зменшується передбачуваним чином із збільшенням маси тіла. Звісно, погодьтеся, на території м. Київ могло б прогодуватись набагато більше мишей, ніж тиранозаврів.

Науковці використали дані щодо загального поширення тиранозаврів у сучасній Північній Америці, оцінки маси їхніх тіл та підрахували, що в будь-який час існування виду на планеті його популяція сягала значення 20 000 особин.

«Це означає, що приблизно 4 000 представників T. rex могло б мешкати на площі завбільшки з Україну і близько 8 могли б патрулювати територію розміром з нашу столицю», — зазначають в Національному науково-природничому музеї НАН України.

Вчені визначили, що Tyrannosaurus rex мав приблизно 127 000 поколінь, перш ніж зникнути, а це означає, що було приблизно 2,5 мільярда особин за весь час існування виду.

У скам’янілому стані було знайдено лише 32 дорослих особин, тобто у руки палеонтологів потрапив лише один з 80 млн. тиранозаврів. Це означає, що шанси скам’яніти навіть для одного з найбільших у світі хижаків — були вкрай малі.

Ці дані також вказують на те, що багато видів, які були не такі поширені, як T. rex, не зберегли палеонтологічних свідчень про себе.

FacebookTelegramViberWhatsAppX