У Шепетівці 15-річна учениця не хоче повертатися до навчання у школі
Не повертатися до навчання у школі, а продовжити дистанційно опановувати шкільну програму вдома на постійній основі вирішила учениця з Шепетівки Наталія Рула. Дівчина зізнається — дистанційне навчання, яке стало вимушеним кроком в умовах пандемії, їй сподобалось.
Уже майже третій тиждень школярі 5–11 класів Хмельниччини навчаються вдома, використовуючи дистанційні технології навчання. Наскільки таке навчання є прийнятним для школярів і яке у нього майбутнє — дізнавалися у вчителів та школярів.
У Хмельницькій гімназії № 1 імені Володимира Красицького — втретє за два роки дистанційне навчання. Вчитель української мови і літератури Володимир Корнійчук каже: біля монітора проводить від 8-ми до 12-ти годин в день і був змушений вже одягати окуляри, бо перенапружує зір. І не тільки цей вчитель, говорить директор навчального закладу Святослав Ратушняк:
— Ця ж проблема стосується і дітей. Якщо ми сьогодні будемо говорити про санітарні вимоги, то тут вони порушуються і не один раз. Але ми змушені це робити, — каже він.
Не всі учні на дистанційному уроці вмикають відеокамери. Володимир Корнійчук каже: не може до цього звикнути.
— Коли вчитель в класі, я бачу дитину, я очі її бачу, що дитина знає, чого вона не знає, де потрібно щось підкоригувати, — додає чоловік.
Учитель запитує гімназистів, яка форма навчання їм більше до вподоби: очна чи дистанційна. Майже всі старшокласники обирають навчання онлайн.
— Мені здається, що дистанційне навчання більш сплановане, — говорить один із гімназистів.
Утім, каже Володимир Корнійчук, дистанційне навчання підходить не кожній дитині.
— На дистанційному навчанні дитина може дозволити собі десь трошки недовчити, недопрацювати, недописати, в результаті чого рівень знань на порядок нижчий, ніж при очній формі навчання, — пояснює вчитель української мови і літератури.
Дистанційне навчання не замінить живого спілкування вчителя з школярами, вважає вчитель фізики Шепетівської школи-гімназії Сергій Омелянчук.
— Очного навчання дистанційне не замінить, тому що у вчителя є якийсь взаємозв’язок з учнями саме під час спілкування у класі. І тоді набагато краще засвоюються знання, — каже Сергій Омелянчук.
А от колишня учениця Шепетівської школи № 2 Наталія Рула так не вважає. Дівчина перейшла в онлайн-школу зі звичайної і каже: таке навчання їй більше підходить.
Дівчина згадує, що минулого року, під час карантину та дистанційного навчання, вона вступила в Київську онлайн-школу, навчалася і там, і в Шепетівській школі № 2. Але з першого вересня цього навчального року вирішила покинути звичайну школу.
— Плюси онлайн-навчання у тому, що ти можеш у будь-якому місці, у будь-якій точці світу робити завдання. Я знаю своїх однокласників, які живуть в Кореї, в США, і вони кажуть, що так вчитися — це зручно, — розповідає Наталія.
Вона розповідає, що саме її не влаштовувало в звичайній школі.
— Багато дітей зривають уроки, і ти сидиш вже шостий урок, хочеш додому, їсти, спати, і взагалі хочеш додому. І тут кричать на того учня, і половина уроку — в нікуди, — скаржиться дівчина.
За словами школярки, вчитися у онлайн-школі можна в будь-який час доби.
— І уроки там цікавіші. Там є ігри іноді, в різній формі навчальні матеріали подаються, тобто, текст, потім відео може бути, і ше може бути аудіо. Я можу виставити такий графік, який я хочу. Я можу сісти ввечері, або вночі, або з самого ранку, коли тільки встало сонце, і я можу виспатися завдяки цьому. Уроки я дивлюся стільки, скільки треба, поки не зрозумію інформацію, — каже Наталія Рула.
Мама Наталі Світлана говорить: її донька — творча особистість (Наталія Рула є солісткою гурту «Кумасі». — Ред.), вона багато часу приділяє мистецтву, тому гнучкий графік навчання — це якраз те, що їй потрібне.
— Хвилювало трохи те спочатку, що вона зранку довше спить, довго засиджується, але зараз дуже багато мистецької роботи, вона закінчує художню школу, пише музику, і, я так спостерігаю, що більше під вечір натхнення до неї приходить. Я не хочу заперечити роботу педагогів звичайної школи, її якість, адже є прекрасні педагоги. Та й не всім дітям підходить саме така форма навчання, як онлайн. Наталі підходить, тому що вона організована, дисциплінована, і вона вміє планувати. Гадаю, це чудово, що є різні форми навчання, і дитина може обирати, де і як їй вчитися, — розповідає Світлана Рула.
Майбутнє — за онлайн-навчанням, вважає головний спеціаліст департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА Дмитро Карвацький.
— Людство постійно розвивається, і ми йдемо у правильному напрямку, тому що майбутнє — за онлайн-освітою, — переконує посадовець.
Детальніше у відеосюжеті:
Наталочка з СЗОШ2 перейшла офіційно до школи онлайн в ЛЮТОМУ 2021! До цього весь перший семестр перебувала на сімейній формі навчання, тобто училась вдома за супроводу батьків. А ось на контроль знань з’являтись бажання не зовсім мала. Та й до цього за станом здоров’я перебувала переважно на індивідуальній формі навчання. Але ж звісно – школа завжди погана, діти уроки “зривають” і т.д і т.п., а ось онлайн-школа це ціла панацея… До речі, клас в якому Наталочка навчалась є одним з кращих класів школи, тому про зрив уроків, крики на учнів і інші негаразди в ньому мені просто смішно читати…
Я розумію що “за дєржаву обідно”, але зараз Ви розголошуєте особисту інформацію неповнолітньої.
Та ви що? А у статті її не розголошено?