Відбувся регіональний Хакатон для вчителів STEM-предметів

У Хмельницькому вчителі розробили «STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи». У фінальній частині заходу було розроблено 5 гендерно-чутливих проєктів для шкіл, що сприятимуть зацікавленості учнівської молоді вибором STEM-професій. Про це йдеться в прес-релізі ГО Центру «Розвиток КСВ».

Хакатон — це захід, під час якого команди вирішують певну проблему в обмежений період часу. В кінці хакатону кожна з команд представляє свій результат перед журі. Переможці отримають винагороди та необхідну підтримку під час доопрацювання та
запуску свого проекту. Власне кажучи, це можливість повного занурення за пару днів вплинути на сферу, яка вас цікавить, створивши конкретне рішення і представивши його світу.

З-поміж 192 отриманих заявок до участі в Хакатоні було обрано 35 вчителів та вчительок STEM-предметів (фізика, астрономія, хімія, математика, інформатика, біологія, технології, робототехніка, географія та економіка) з невеликих сіл та міст Хмельницької, Тернопільської, Рівненської та Чернівецької областей. Мета заходу полягала у спільній розробці проєктів та методик, які допоможуть вчителям перевіряти STEM-уроки на наявність гендерних стереотипів та пошуку інноваційних рішень щодо створення сприятливих умов для зацікавленості учнівської молоді вибором STEM-професій.

STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) — наука, технології, інженерія, математика. Цим терміном традиційно окреслюють підхід до освітнього процесу, відповідно до якого основою набуття знань є проста та доступна візуалізація наукових явищ, що дає змогу легко охопити і здобути знання на основі практики та глибокого розуміння процесів. Акронім STEM був запропонований в 2001 році для позначення революційного тренду в освітній та професійній сферах науковцями Національного наукового фонду США (незалежне агентство при урядові США, що забезпечує фундаментальні дослідження та освіту у всіх галузях науки, окрім медицини).

Марина Саприкіна, керівниця Центру «Розвиток КСВ» та ініціаторка проекту ДівчатаSTEM зазначила:

— За результатами нещодавнього соціологічного опитування молоді, дівчата загалом втричі менше, ніж хлопці, орієнтовані на опанування однієї із STEM-професій «інженер». Якщо у 2010/2011 н.р. кількість жінок, які прагнуть здобути інженерну освіту становила майже 27 %, то на сьогодні їхня частка скоротилася до 20 %. Ми тут задля вдосконалення навичок майбутнього, обміну ідеями та залучення дівчат у STEM.

Протягом першого дня Хакатону, учасники та учасниці ділилися на команди, говорили про важливість STEM, освітні STEM-тенденції в Україні та світі, вчилися проєктному менеджменту, ознайомлювалися із терміном «гендерно-чутливий підхід» та методикою його впровадження у школах.

За словами Ольги Попадинець, державної експертки з недискримінаційного підходу в освіту, під гендерною чутливістю розуміється здатність виявляти, помічати, усвідомлювати і реагувати на гендерні стереотипи і прояви гендерної дискримінації, діяти відповідно до принципів гендерної рівності.

— Дуже важливо, аби самі вчителі у своїй викладацькій діяльності були гендерно-чутливими, вживали фемінітиви, святкували події на кшталт 14 жовтня відповідно до змісту свята, а не стереотипів, — розповідає Ольга.

Також на позначення множини вчителів обох статей, експертка радить вживати термін «вчительська спільнота».

Наступні два дні Хакатону були присвячені генеруванню ідей для розробки гендерно-чутливих пооектів за допомогою сесії з дизайн-мислення. Це творчий спосіб мислення, націлений на створення нестандартних рішень та інновацій. В рамках сесії, учасники та учасниці визначали цільові аудиторії, генерували рішення та створювали проєкти для подолання існуючих проблем в STEM-освіті. Під час менторських сесій та чек-пойнтів вчителі отримали важливі рекомендації щодо вдосконалення запропонованих проєктів.

У результаті отриманих знань і допомоги менторів, вчителі презентували 5 проєктів, які допоможуть залучити більше дівчат до STEM. За оцінками журі, перше місце отримала команда Crazy Team з проектом — «STEM-урок: з чого почати». Продукт команди — тест, що дозволяє визначити, на якому етапі ви знаходитесь зараз і дає поради, як покращити свої навички та збільшити знання для проведення ефективних STEM-уроків. Друге місце посіла команда #STEM demand з проектом — «steMentors». Це відеоролик, який демонструватиме важливість у зацікавленні дівчат ставати менторками для інших дівчат. Третє місце виборола команда Super Team з проектом — «Агробізнес територіальної спільноти», що переконуватиме молодь залишатися в селах і розвивати локальний агросектор. За словами учасників команди, агробізнес — це не лише вирощування картоплі, а імплементація новітніх технологій, які може запропонувати саме молодь.

— Участь у Хакатоні — це незабутні враження та надзвичайно корисний досвід. Абсолютно новий формат вимагав нових підходів до вирішення задач, у якому нам допоміг метод дизайн-мислення. Поєднання методичних прийомів та вірних гендерних рішень ламало наші стереотипи, але поряд були досвідчені менторки та доброзичливі організатори. Ми це зробили разом. Щиро дякую всім учасникам, хто був поряд протягом 3 діб. Сподіваюсь на продовження плідної роботи, — поділилася Людмила Козубай, учасниця Хакатону.

По завершенню Хакатону, вчителі працюватимуть над впровадженням та реалізацією розроблених проєктів у своїх школах.

Організатори — CSR Ukraine, експертна організація Центр «Розвиток КСВ» та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення. Партнер — Інститут модернізації змісту освіти МОН.

Нагадаємо, 8 листопада в приміщенні Хмельницького національного університету відбувся другий завершальний (очний) етап обласного відкритого конкурсу учнівської молоді з інформаційних технологій. Переможців конкурсу було нагороджено ліцензійним програмним забезпеченням від компанії Microsoft (https://officeproduct.info/microsoft-office), а також дипломами Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді.

Довідково

CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ» — експертна організація в Україні, що об’єднує понад 40 великих компаній, спільно з якими вже десять років просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, реалізує власні соціальні проекти, надає консультації, проводить семінари та тренінги з КСВ питань та звітів як для приватних компаній, так і для державних органів влади. Є національним партнером CSREurope (Брюсель, Бельгія) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (Женева, Швейцарія).

UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення — є провідною агенцією ООН, яка зосереджує свою роботу у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров’я та розбудови потенціалу молоді. Спільно з партнерами працює у 150 країнах та територіях світу, а з 1997 року і в Україні для утвердження рівності, подолання гендерних стереотипів, посилення можливостей жінок, рівномірного розподілу домашніх обов’язків та залучення чоловіків у виховання дітей. З 2015 року спільно з Міністерством соціальної політики України впроваджується кампанія «Щастя в 4 руки».

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності


Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Читайте у цій рубриці