Як у Хмельницькій області розподілять майже 600 мільйонів додаткових коштів на освіту і медицину?

Кабмін затвердив розподіл Хмельницькою обласною радою додаткової дотації на освіту і медицину між громадами області на 2019 рік. Про це повідомляє прес-служба Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України.

Днями Уряд прийняв розпорядження, яким погодив розподіли додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я у всіх областях України. Згідно з цим розподілом, із майже 15 млрд грн по Україні, бюджет Хмельницької області загалом отримує 597,6 млн грн на фінансування видатків, які не покриваються за рахунок освітньої та медичних субвенцій, зокрема, і на зарплату непедагогічних працівників у сфері освіти та оплату комунальних послуг у сфері охорони здоров’я.

Із цієї суми 40 % (239 млн грн) розподілено на обласний бюджет, 31 % (185,1 млн грн) — на районні бюджети, 5 % (29,9 млн грн) — містам обласного значення та 24 % (143,6 млн грн) на ОТГ.

У Хмельницькому регіональному відділенні Асоціації міст України проаналізували розподіл, і зазначають, що Хмельниччина входить до 10-ки областей, де певним чином врахували інтереси міст обласного значення та ОТГ, проте, розподіл міг би бути більш збалансованим.

Якщо порівнювати з іншими регіонами України, то, до прикладу, у Харківській області для міст обласного значення виділено 24,8 % від загальної суми додаткової дотації, у Житомирській — 18,9 %, у Київській — 12 % тощо.

Загалом, аналізуючи тенденцію по країні, експерти центрального офісу АМУ стверджують, що в середньому у 2019 році на обласні бюджети надано 45 % коштів додаткової дотації, на міста обласного значення — 5 %, а на ОТГ — 13,5 %. АМУ вважає такий розподіл несправедливим, оскільки на освіту у медицину обласні бюджети витрачають в середньому лише 11 % від усіх видатків, в той час як в містах обласного значення розташовано близько 70 % інфраструктури для надання освітніх і медичних послуг. Таким чином, стає очевидно, що інтереси місцевого самоврядування враховано недостатньо.

Саме тому Асоціація міст України уже не вперше відкрито говорить про проблему розподілу додаткової дотації, а минулого року вимагала змін до Бюджетного кодексу, якими б було затверджено пропорції розподілу загального обсягу цієї дотації між рівнями бюджетів і критерії розподілу в межах визначених пропорцій. Проте минулого року народні депутати прийняли «компромісне рішення» і відповідний розподіл, який здійснюють ОДА, повинен проходити затвердження Кабміном. Саме це, на думку, Мінфіну, мало забезпечити справедливість і збалансованість інтересів усіх громад. Проте загрозлива і несправедлива тенденція по Україні зберігається, саме тому АМУ звернулася до Прем’єра із проханням скасувати рішення про розподіл від 16.01.2018 року, та наголошує, що і надалі відстежуватиме цю тему і відстоюватиме інтереси місцевого самоврядування.

Поділитися посиланням



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Новини партнерів


Читайте у цій рубриці