Турбіна вийшла з ладу. Що робити автовласнику?
Коли ознаки несправності турбокомпресора автомобіля стають видимими, кожен власник транспорту чинить по-різному. Хтось шукає ремонт турбін у Львові та обирає найкращу СТО серед спеціалізованих. А хтось вирішує, що більш надійним способом буде повна заміна агрегату. Який варіант обрати?
Заміна турбокомпресора: чи можна зробити це самостійно?
Здається, це найпростіший варіант: придбати нову турбіну та встановити її замість тієї, що виходить з ладу. Деякі автовласники навіть вирішують зробити це самостійно. Бо, на перший погляд, у цьому немає нічого складного: треба відкрутити декілька гвинтів, від’єднати патрубки, зняти турбіну — а далі все у зворотному порядку. Однак «аматорська» заміна агрегату без докладної діагностики та усунення причини проблеми — не краща ідея. І ось чому:
- вихід турбіни з ладу порушує роботу двигуна. Системи працюють у залежності одна від одної;
- якщо вирішено міняти турбіну, треба також залити нову оливу, замінити повітряний та масляний фільтри, можливо — прокладки;
- міняти також треба всі елементи фіксації з різьбою, гумові патрубки, хомути;
- роботи варто проводити в ідеально чистих умовах, бо потрапляння бруду у робочі зони призведе до нових несправностей;
- діагностика, балансування на стенді — обов’язкові процеси, доступні тільки в умовах спеціалізованої СТО.
Тільки при дотриманні цих правил заміна турбокомпресора призведе до очікуваного результату — довготривалої роботи агрегата. В умовах власного гаража провести такі роботи неможливо.
Ремонт турбіни: чому треба звертатись на СТО?
Завдання майстра з ремонту — з’ясувати причину виходу агрегату з ладу, усунути цю причину і відновити сам турбокомпресор. Тому на спеціалізованих турбосервісах будь-які роботи починають з діагностики. Для цього використовують тестери та електронне обладнання. Зараз існує можливість комплексного аналізу турбіни: інколи навіть без зняття.
Якщо на комп’ютерному обладнанні підтверджується інформація про несправність турбіни, її знімають і розбирають. Деталі очищають у спеціальних умовах, а після проводять дефектовку: оцінюють стан кожного елементу та необхідність його заміни. У процесі є можливість з’ясувати, що саме сталося і з якої причини. Це дає можливість обрати потрібний варіант ремонту: від заміни картриджа до капітального відновлення. Роботи завершуються налаштуванням та балансуванням.
Отож і заміна, і ремонт турбокомпресора — прийнятні рішення. Головне, як стверджують спеціалісти компанії «ТурбоСТО» — довіряти ці роботи перевіреній спеціалізованій СТО.