У яких випадках потрібен витяг про земельну ділянку з Держземкадастру

Безоплатна правова допомога

Найчастіше необхідність отримати витяг із Державного земельного кадастру виникає в громадян чи юридичних осіб, коли треба продати, подарувати або в інший спосіб розпорядитися земельною ділянкою. Про порядок отримання витягу розповідає юрист Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Роман Самчук.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр — це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Відомості про земельну ділянку наразі є відкритими та загальнодоступними, крім випадків, передбачених цим Законом, та надаються у формі витягів з Державного земельного кадастру. Витяг з кадастру — це документ, що містить інформацію про земельну ділянку та підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Цей документ є важливим для вчинення правочинів із земельною ділянкою (договір купівлі-продaжу, дарувaння, міни, орeнди, спaдкування тощо) і є необхідним при реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та під час присвоєння кадастрових номерів.

Отримати витяг з Державного земельного кадастру можна у письмовій або електронній формі. Для цього слід звернутися державному кадастровому реєстратору, адміністратору ЦНАПу або уповноваженій посадовій особі виконавчого органу місцевого самоврядування і подати такі документи:

  1. Заяву (у паперовій або електронній формі) за формою згідно з додатком 42 Порядку ведення Державного земельного кадастру.
  2. Документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру або довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), або викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану), або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього (крім випадків, визначених пунктом 165 цього Порядку).
  3. документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

Для оформлення витягу в електронній формі заявнику необхідно зайти на сайт Публічної кадастрової карти. Для цього потрібна ідентифікація особи з використанням кваліфікованого електронного підпису. Оплата послуг за надання відомостей з Державного земельного кадастру відбувається із застосуванням електронних платіжних засобів відповідно до Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».

Державний кадастровий реєстратор або адміністратор центру надання адміністративних послуг чи уповноважена посадова особа виконавчого органу місцевого самоврядування надає протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви (у разі подання заяви про надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку — у день її надходження) витяг або мотивовану відмову в наданні такого документа.

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності


Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Безоплатна правова допомога
Безоплатна правова допомога
Безоплатна правова допомога

Читайте у цій рубриці