Шепетівчани все частіше стають жертвами карткових шахраїв

Шепетівчани все частіше стають жертвами карткових шахраїв

6 лютого близько 13:00 години в м. Шепетівка по вулиці Гвардійській до 31-річної місцевої жительки зателефонувала невстановлена особа, яка представилась працівником банку, та взнавши особисті дані, шахрайським шляхом з рахунку заволоділа 722 гривнями.29 січня близько 16:30 години в м. Шепетівка по вулиці Г. Н. Сотні до 38-річного місцевого жителя зателефонувала невстановлена особа, яка представилась працівником служби безпеки банку, та під приводом розблокування картки, випитала її реквізити, після чого зняла з рахунку 14 500 гривень.

 

Нижче ми наводимо деякі рекомендації одного з провідних банків України щодо безпеки при використанні банківських продуктів:

Зберігайте Ваш ПІН-код, логін і пароль від Інтернет-банкінгу в недоступному для сторонніх людей місці і нікому їх не називайте

Ніколи не записуйте ПІН-код на пластиковій картці: у разі крадіжки або втрати карти сторонні особи можуть без перешкод зняти з неї кошти.

Ніколи не просіть незнайомих людей допомогти Вам скористатися пластиковою карткою

Самостійно вводіть ПІН-код, не показуючи його оточуючим і не вимовляючи вголос.

Ніколи не надавайте інформацію про свої картки третім особам, навіть якщо вони звертаються до Вас нібито від імені банку

Банк не телефонує й не надсилає повідомлень, щоб попросити клієнтів зазначити номер банківської картки, строк її дії, ПІН-код або CVV2-код картки, пароль до Інтернет-банкінгу, а також паролі, що надходять в SMS.

Окрім банкоматів, терміналів самообслуговування та POS-терміналів, запросити ПІН-код Вашої картки може тільки система Інтернет-банку. Банк ніколи не просить продиктувати ПІН або пересилати його в повідомленні куди-небудь!

Якщо Ви зателефонували до банку, співробітник може уточнити дівоче прізвище Вашої матері або інше кодове слово, проте співробітники банку не телефонують клієнтам для уточнення цієї інформації.

Для отримання переказу на картку за продаж товару (через OLX чи Aukro) необхідно зазначити лише номер картки. Вимоги покупця назвати інші дані (CVV2-код, строк дії картки, баланс чи тип картки) для переказу грошей на Вашу картку повинні викликати у Вас підозри.

Будьте пильні, якщо Вам приходять SMS невідомого авторства з проханням відправити отриманий код або дивний набір команд на інший номер.Швидше за все, це шахрайство

Не розголошуйте зміст отриманого Вами SMS-повідомлення іншим особам. Також не виконуйте на телефоні операцій, суті яких Ви не знаєте. Шахраї можуть обманом змусити Вас налаштувати переадресацію викликів та SMS з Вашого номера на чужий. Таким чином, адресовані Вам SMS або дзвінки від банку будуть надходити шахраям, які зможуть використовувати їх для доступу до Ваших рахунків.

Комбінація для переадресації всіх викликів мобільних операторів «Київстар», Vodafone, lifecell: **21*+380ХХХХХХХХХ# Комбінація для переадресації SMS мобільного оператора Vodafone: надіслати SMS із кодом +380ХХХХХХХХХ на номер 3031. Для решти мобільних операторів переадресація SMS налаштовується в особистому кабінеті.

Під час оплати покупок в Інтернеті будьте обережні й не розголошуйте особисті дані.

Під час оплати покупок в Інтернеті необхідно зазначати тільки номер картки, строк дії та CVV2-код. З метою безпеки ніколи не передавайте код CVV2 Вашої картки стороннім особам!

Якщо Ви часто здійснюєте купівлі в мережі Інтернет, відкрийте спеціальну Iнтернет-картку. Так Ви максимально захищаєте свою основну картку, адже її номер та інші реквізити ніде не зазначаються.

Завжди звертайте увагу на інтерфейс сайта для оплати – будь-яка зміна кольорової гами та шрифту, наявність орфографічних помилок має викликати підозри.

Якщо Вас просять назвати дату та рік народження, дівоче прізвище матері та інші особисті дані або набрати різні комбінації цифр на телефоні, то Ви маєте справу з шахраєм. Будьте обережні, тому що в разі переказу грошей шахраєві їх може бути повернуто лише за рішенням суду. Якщо у Вас є сумніви, чи надсилати передоплату за товар, радимо перевіряти дані продавця в Інтернеті (за номером картки або телефоном).

Використовуйте надійні паролі і нікому їх не передавайте

Надійний пароль – це такий пароль, який важко вгадати, але легко запам’ятати:

  • Використовуйте складні паролі, що складаються з літер (великих і маленьких), цифр і спеціальних символів (@, #, $, &, *, % і т. п.), які ви зможете запам’ятати, не записуючи;
  • НЕ використовуйте пароль, що включає особисту інформацію, яку легко впізнати (ім’я, прізвище, дату народження, номер телефону, автомобіля, адреса, клички домашніх тварин, імена близьких родичів тощо);
  • НЕ використовуйте в якості пароля один і той же повторюваний символ або повторювану комбінацію з декількох символів (наприклад: ZZZZZZZZ, abcabcabc, 111222333 );
  • НЕ використовуйте в якості пароля комбінацію символів, що набираються в закономірному порядку на клавіатурі (наприклад: “12345678” або “qwertyui” і т. п.).

Ніколи не повідомляйте нікому свої паролі!

Уникайте угод в Інтернеті з людьми, які використовують шахрайські хитрощі

  1. «Ніяк не можу зустрітися» – відмова від особистої зустрічі для здійснення угоди під будь-яким приводом.
  2. «Дуже терміново!» – крайня терміновість угоди.
  3. «Післяплата? Ні, не чув» – відмова від послуги післяплати.
  4. «Дешевше не буває» – дуже занижена ціна на товар.
  5. «Ви знаєте, у мене така ситуація!..» – історії про життєві труднощі, що не стосуються угоди.
  6. «Гроші вперед!» – вимога передоплати.
  7. «А баланс і ПІН-код які?» – запитання про дані щодо картки: баланс, ПІН-код, CVV-код, строк дії.
  8. «Ви зможете отримати свій переказ через банкомат!» – запрошення для завершення переказу коштів до банкомату.

Будьте уважні! Почастішали випадки зламу акаунтів мережевих сервісів (пошта, месенджер, акаунт соц. мережі)

Якщо Вам на e-mail, у Skype, Viber або в повідомленні в соц. мережах надійшло прохання фінансового характеру або підозріле посилання від Вашого знайомого, який раніше такого не надсилав, зв’яжіться з ним у голосовому режимі та уточніть, чи сам він надіслав це повідомлення. Обліковий запис могли зламати зловмисники.

Встановіть на всі свої акаунти (пошта, соц. мережі) надійні та різні паролі. Якщо обліковий запис можна додатково захистити двофакторною аутентифікацією (коли вхід в акаунт підтверджується за допомогою мобільного телефону), використовуйте таку можливість.

Особливо рекомендуємо дотримуватися цього правила щодо e-mail-адреси, яку Ви зазначили в банку та на яку приходить конфіденційна інформація про Ваші рахунки.

Листи з вірусом

Будьте уважні, працюючи з електронною поштою. Шахраї можуть надсилати листи від імені банку з неправдивою інформацією: у Вас великий прострочений борг, призупинено надання послуг тощо.

До таких повідомлень зловмисники прикріпляють вкладені файли нібито з детальним описом ситуації. Відкриття такого файла заражає комп’ютер вірусом, що надалі призводить до крадіжок персональної інформації, грошей з рахунків тощо.

Якщо Ви отримали такий лист, не відкривайте вкладений файл. Уточніть усі деталі, зателефонувавши на контактні номери банку.

Підміна номера телефону

З’явилися сервіси, що дозволять маскувати номер телефону під будь-який інший, у тому числі й банківський. Цим користуються шахраї: телефонують нібито від імені банку та випитують у клієнтів інформацію (прізвище, ім’я, по батькові, останні 4 цифри картки, CVV2-код тощо).

Співробітники банку, які телефонують клієнтам, володіють необхідною інформацією, тому подібні запитання банку повинні викликати у Вас підозри.

Якщо Вам зателефонував такий «співробітник», негайно завершіть розмову, зателефонуйте до банку та повідомте про це. У разі необхідності заблокуйте картки та акаунт Інтернет-банкінгу.

Якщо у Вас виникли сумніви щодо особи того, хто телефонує, обов’язково перевірте інформацію за номером того, хто телефонує, в Інтернеті. Найчастіше щодо номерів шахраїв уже є інформація на спеціальних форумах і в інших виданнях.

Якщо знайдено негативну інформацію, Ви спілкуєтеся з шахраєм. А отже, реагувати на прохання або вказівки такої людини не потрібно.

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppX

Підписатися на наші новини у месенджерах:

Новини партнерів


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Я ознайомився/лася та погоджуюся з Правилами коментування та Політикою конфіденційності

Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



На Хмельниччині жінка перерахувала свої гроші на карту, яку їй продиктував шахрай
Нетішинка забажала виплати від ЄС та поплатилася
Шахраї вводять в оману людей, використовуючи назву популярного супермаркету
Мешканець Хмельниччини погорів на крипті
Значення та використання систем відеоспостереження у квартирі
Хмельничанка через лежанку для кота втратила всі заощадження

Читайте у цій рубриці



Вплив телебачення на суспільство
Експерти прокоментували ініціативу Кабміну щодо ліквідації КРАІЛ
Уряд розширив напрями підтримки для фермерських господарств
З якими хворобами звільняють від мобілізації — повний перелік
Поняття «обмежено придатний» більше не буде, а тим, хто його має, доведеться повторно пройти ВЛК
КРАІЛ готуються ліквідувати: яких змін чекати
FacebookTelegramViberWhatsAppX