ОКСАНА КОЛЬГОФЕР про соціологію після трьох місяців повномасштабної війни росії проти України

ОКСАНА КОЛЬГОФЕР про соціологію після трьох місяців повномасштабної війни росії проти України

«Соціологія, яка показує настрої українців після трьох місяців повномасштабної війни росії проти України — це «лакмусовий папірець» реального стану речей» — ОКСАНА КОЛЬГОФЕР.

Останнім часом можемо спостерігати різні думки та прогнози про те, як далі житимуть українці, що потрібно робити владі, аби втримати стабільність у державі та коли повернуться тимчасові переселенці, а головне — куди саме?

Як влучно зазначає Оксана КОЛЬГОФЕР, засновниця БО «Фонд родини Кольгофер»:

«Насправді сьогодні будь-хто може розмірковувати і висловлюватись на будь-якій платформі, чи то за кухонним столом, чи у соціальних мережах, чи через традиційні ЗМІ. Проте лише аналітика, що ґрунтується на результатах соціологічних досліджень може показати реальний стан речей».

Оксана Кольгофер розповідає, що нещодавно натрапила на Першу соціологічну смартфон-панель в Україні Gradus Research Company (Gradus RC). Чим приваблює ця соціологічна платформа? Тим, що опитування торкаються найбільш актуальних питань та надають оперативні дані для розуміння реальної картини речей в державі.

Які ж настрої українців можемо побачити після трьох місяців повномасштабної війни росії проти України?

За словами Оксани Кольгофер, Gradus RC провели два опитування щодо соціальних настроїв українців у періоди з 20–22 травня та 3–6 червня 2022 року, в яких загалом взяли участь понад 4000 респондентів, що створило можливість отримати розгорнуту картину думок опитаних.

Ось декілька цікавих фактів, які випливають із результатів соцдосліджень.

Найбільш важливими речами, які наразі потребують українці, залишаються гроші та доступ до роботи — це зазначили 65 % та 38 % респондентів відповідно.

У другій хвилі опитування зафіксовано зменшення кількості або об’єму першочергових потреб. Зокрема, ті, хто залишилися вдома, стали рідше відзначати потребу у грошах (показник зменшився з 68 % до 64 %), внутрішні мігранти стали рідше декларувати потребу у доступі до медичного обслуговування (з 21 % до 8 %), а зовнішні мігранти — у житлі (з 30 % до 19 %).

Збентежило, каже Оксана Кольгофер, що рівень фізичного здоров’я українців залишається переважно на невисокому рівні: відсутність проблем зі здоров’ям декларує 41 % аудиторії. Водночас, покращилась оцінка ментального здоров’я, порівняно з першою хвилею: значно зросла частка тих, хто зазначає про відсутність будь-яких проблем (з 38 % до 41 %).

Оксана Кольгофер підкреслює, що зменшилася частка українців, які не отримували гуманітарну допомогу від української держави (з 71 % до 68 %), тоді як частка тих, хто її отримував, у другій хвилі становить лише 29 %. Найбільш розповсюдженими формами допомоги, яку отримували люди, залишаються гроші (72 %) та продукти харчування (43 %). Оцінка достатності допомоги залишається без суттєвих змін: 43 % вважають її достатньою, а 50 % — недостатньою.

На рівні тенденції зростає обсяг отримання гуманітарної допомоги від іноземної держави, куди виїхали зовнішні мігранти, — з 54 % до 60 %. Форма отримуваної допомоги також залишилася без змін: переважно це їжа, гроші, засоби гігієни, одяг, а також тимчасове житло. Також зросла оцінка цієї допомоги як достатньої — з 75 % до 83 %.

За словами Оксани Кольгофер, соціологічне дослідження Gradus RC чітко показує ситуацію з міграцією, яка залишається без змін — переважна більшість (64 %) українців залишаються на своєму постійному місці проживання з початку повномасштабної війни росії з Україною, а решта респондентів змінювала своє місце проживання — 36 %, з яких 13 % вже повернулися додому. Найчастіше українці виїжджали до інших областей у межах України (57 %) або за кордон (27 %), при цьому менше чверті (16 %) опитаних мігрувало в межах своєї області. Частіше свої домівки покидали мешканці Східного регіону, тоді як мешканці Західного та Центрального регіонів, навпаки, залишалися на своєму постійному місці проживання. Почали повертатися додому кияни та мешканці Північного регіону.

Оксана Кольгофер переконана, що існує реальна небезпека того, що українці, які виїхали за кордон все більше звикають до нових умов життя та втрачають бажання повернутися в Україну. Про це свідчать наступні дані. Значно збільшилась частка тих, хто не визначився із власним бажанням повернутися з-за кордону, — з 11 % до 25 %. Без змін залишився розподіл відповідей на питання про можливість залишитися проживати за кордоном: більше половини (57 %) респондентів мають подібну можливість, тоді як 24 % — зазначають її відсутність. Порівняно з першим опитуванням, друге — показує, що частка тих, хто виїхали за кордон та ще не повернулися в Україну, проте прагнуть повернутися за першої можливості, залишилася без змін та становить 65 %.

Щодо питання із житлом, каже Оксана Кольгофер, то переважна більшість українців (60 %) продовжує жити у власному житлі, але значна частина його орендує (16 %) та все ж менше живуть у знайомих (13 %).

Підсумовуючи, Оксана Кольгофер зазначає, що не потрібно забувати, що війна триває, а тому — аналізуємо та робимо висновки як рухатись далі.

Поділитися посиланням:
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter

Новини партнерів



Теґи публікації


Вам також може бути цікаво



Станом на 23 лютого в Хмельницькій області виявлено 1173 нових випадки COVID-19
В Україні станом на 23 лютого зафіксовано понад 25 тисяч нових випадків COVID-19 за минулу добу
Станом на 22 лютого в Хмельницькій області виявлено 533 нові випадки COVID-19
В Україні станом на 22 лютого зафіксовано понад 24 тисячі нових випадків COVID-19 за останню добу
Станом на 21 лютого в Хмельницькій області виявлено 203 нових випадки COVID-19
В Україні станом на 21 лютого зафіксовано понад 13,5 тисяч нових випадків COVID-19 за минулу добу

Читайте у цій рубриці



Українське посвідчення водія у ЄС. Що змінилось?
Відтепер ВПО можуть отримувати виплати навіть у разі втрати паспорта
У 20 школах облаштують укриття в межах програми «Безпечна школа»
Українці вже можуть подати заявки на безоплатне навчання в межах проєкту IT Generation
Уряд враховує всі можливі сценарії, аби українці взимку були з теплом
Які soft skills хочуть бачити роботодавці у співробітниках після початку війни?
FacebookTelegramViberWhatsAppTwitter